Manuální lymfodrenáž

Délka terapie - 50 min

Než se poprvé objednáte, prosím o předchozí konzultaci se mnou - zjistíme, jestli je pro Vás manuální lymfodrenáž vhodná a případně o jaké části těla se bude jednat, podle toho se pak domluvíme individuálně na průběhu terapie.

Před manuální lymfodrenáží i několik hodin po ní by měl klient zvýšit příjem tekutin (vody). Po absolvování manuální lymfodrenáže je doporučen klidový režim, naopak se nedoporučuje sauna a pití alkoholických nápojů.

Lymfatický systém lze rozdělit na lymfatické cévy, ze kterých se lymfa sbírá v lymfatických uzlinách (významné uzliny jsou v oblasti krku a klíčních kostí, podpaží, tříslech a v podkolenních jamkách). Uzliny mají funkci filtrační a imunologickou - v případě hromadění odpadních látek se v lymfatických cévách kumuluje lymfa a v okolních tkáních voda, což má za následek vznik otoků.

Manuální lymfodrenáž je specifická jemná technika ovlivňující lymfatický systém - urychluje tok lymfy a podporuje látkovou výměnu v organismu. Cílem této hmatové techniky je právě podpora odtoku lymfy bez posilování přítoku krve - nesmí způsobit zarudnutí kůže, fyzioterapeut pracuje s kůží a podkožím, nejde do svalových a hlubších struktur těla.

Indikace manuální lymfodrenáže:

• Žilní a lymfatické otoky (vyjma otoků při chorobách jater, ledvin, srdce)
  • Drenáž otoků po úrazových stavech a operacích
  • Prevence a úprava žilní insuficience
  • Regenerace a zvyšování imunity organismu
  • Genetické predispozice k žilním chorobám, celulitidě
  • Bolesti hlavy a migrény
  • Sportovní medicína
  • Pocit těžkých nohou

Kontraindikace manuální lymfodrenáže:

• Akutní infekce (bakteriální, virové) - i opar!
  • Hnisavé kožní rány
  • Záněty žilního systému končetin
  • Veškerá zhoubná nádorová onemocnění
  • Glaukom
  • Rizikové těhotenství
  • Neléčená hypertenze
  • Onemocnění jater a ledvin
  • Hyperfunkce štítné žlázy

Vytvořte si webové stránky zdarma!